Thursday, April 16, 2015

Kek Batik Tamar Cocoa

Kek Batik Tamar Cocoa

Assalamualaikum dan salam Jumaat semua~~~!

Pagi ini saya sibuk mencari resepi di internet, bahan dan cara untuk membuat kek batik menggunakan tamar cocoa. Jika semalam saya telah upload bahan dan cara menghasilkan kek batik menggunakan milo, tapi hari ini saya terfikir untuk menggantikan milo dengan tamar cocoa. Memandangkan rasa milo dengan tamar cocoa tidak jauh beza, rasanya tidak salah untuk saya mencuba. 

Cari dan mencari, terjumpa satu blog hasil tulisan UmmuHakeem. Resepi yang simple dan mudah. 

Malangnya, tidak ada penjelasan lanjut tentang bahan yang digunakan. Hanya gambar sebagai rujukan. Oleh itu, saya simpulkan dahulu bahan yang digunakan melalui pemerhatian saya.

Bahan:-
1. 1 buku buttercup
2. 1 cawan penuh serbuk tamar cocoa
3. 1/2 cawan susu pekat manis
4. 1 paket biskut marie yang telah dipatahkan

Hasilnya kita tunggu selepas saya mencuba ye... Hehehee.. Kita simpan dulu link dari blog beliau.

Jumpa lagi semua~~!!


No comments:

Post a Comment